Eleged van a bankodból? Így szabadulj meg tőle!

Van, amikor nem mehet már tovább, úgy ahogy eddig. Amikor betelik a pohár. Az ember pokolba kívánja a régit és elcsábul. Megtetszik neki egy másik. Aki szebb, jobb, kedvesebb, „áramvonalasabb”. Ilyenkor nincs mese: cserélni kell. De vajon könnyű megszabadulni a régitől, ahova ezer szállal kötődtünk? Igen! A bankváltás egyszerű dolog.

A legfontosabb: 2009 óta mindenkinek joga van az egyszerűsített bankváltáshoz! Ráadásul ezt meg tudjuk tenni anélkül, hogy bemennénk a régi számlavezetőnkhöz. Mindent elintéz helyettünk az új bankunk.

A bankváltás lépései:

  • Keressünk egy számunkra a réginél jobb/olcsóbb/rugalmasabb/szimpatikusabb stb. bankszámlát! Ezt például kalkulátorunkkal könnyen abszolválni lehet!
  • Nyissunk egy számlát a kiválasztott banknál.
  • Kezdeményezzünk a bankváltást egy nyomtatvány kitöltésével. (Fontos! Ezt a nyomtatványt ugyanúgy kell aláírni, mint ahogy a korábbi bankunknál aláírtunk!) A nyomtatvány új bankunk 5 napon belül elküldi a réginek. Ott beazonosítanak bennünket, ellenőrzik az aláírásunkat, majd visszajeleznek az új banknak, hogy minden OK. A régi számlánkon meglévő fizetési műveleteket leállítják, azok adatait átadják az új számlavezetőnek. Az új bank rögzíti az adatokat ugyanazzal az indulási határidővel, mint a régi számlán voltak, így a megbízások folyamatosan, fennakadás nélkül teljesülni fognak. Mindezért a bankok költséget nem számítanak fel, de elképzelhető, hogy az új számlánkon meghatározott összeget el kell helyeznünk induláskor.
  • Örvendjünk remek döntésünknek és élvezzük annak előnyeit! 


Túl szép, hogy igaz legyen?
Sajnos így van! Akad jópár bökkenő, mely gátolhatja a folyamatot:

  • a régi bank nem tud beazonosítani minket
  • a régi bankszámlánkhoz egyéb szolgáltatás is kapcsolódik, amit külön meg kell szüntetnünk (bankkártya, folyószámlahitel, lekötött betét)
  • a bank egy másik szerződés miatt kéri a számla fenntartását (Például azért, mert hitel mellé nyitottuk)
  • tartozásunk van a számlán
  • a folyószámla közös tulajdonú
  • inkasszó van a számlán
  • elektronikus szolgáltatás kapcsolódik hozzá
  • negatív egyenlegünk van
  • aktív bankkártya van a számlához


Mivel nehéz elképzelni, hogy van olyan ember Magyarországon, akinek nincs bankkártyája, hitele, vagy a számlájához nem kapcsolódik egyéb szolgáltatás, a bankváltás jogának a gyakorlatban bizony nem egyszerű érvényt szerezni. A régi bankunkat mindenképp fel kell keresni személyesen, hogy elhárítsunk minden akadályt. Talán lesz egyszer jobb is ez a rendszer. Drukkoljunk!

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.